سی شارپ رو از کجا شروع کنم؟

برای شروع برنامه نویسی به زبان سی شارپ نباید خیلی خودتو اذیت کنی اگر نظر منو میخوای بدون دنگ و فنگ و هزار جور آموزش مختلف در سطح وب مستقیم برو سر اصل مطلب و برنامه نویسی رو به زبان سی شارپ شروع کن و همراه با تمرین های هر بخش که توسط تیم سی شارپ کد ارائه می شود می توانی مسیر خود را در دنیای گسترده برنامه نویسی سی شارپ پیدا کنی.

پارت اول: آشنایی با کد نویسی در سی شارپ با کنسول

پارت دوم: برنامه نویسی ویندوز فرم را شروع کنید

پیشنهاد می شود اگر هنوز با زبان برنامه نویسی سی شارپ آشنا نشده اید آموزش های پارت قبل را مشاهده کنید و به تمرین بیشتر در پارت اول بپردازید

چرا سی شارپ؟

سی شارپ دلایل زیادی برای محبوبیت و تقاضا دارد. در زیر به چند دلیل اشاره شده است:

  1. شروع آسان: C # یک زبان سطح بالا است بنابراین به سایر زبانهای برنامه نویسی معروف مانند C ، C ++ و Java نزدیکتر است و بنابراین یادگیری آن برای همه آسان می شود.
  2. به طور گسترده ای برای توسعه دسک تاپ و برنامه وب استفاده می شود: سی شارپ به طور گسترده ای برای توسعه برنامه های وب و برنامه های دسک تاپ استفاده می شود. این یکی از محبوب ترین زبان ها است که در دسک تاپ حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگر کسی می خواهد برنامه های Microsoft را ایجاد کند ، C # اولین انتخاب او است.
  3. جامعه: هرچه جامعه بزرگتر باشد ، به همان اندازه بهتر خواهد بود زیرا ابزارها و نرم افزارهای جدیدی برای پیشرفت بهتر در حال توسعه هستند. سی شارپ یک جامعه بزرگ دارد بنابراین پیشرفت ها برای ایجاد آن در سیستم و منقرض نشدن انجام می شود.
  4. توسعه گستره بازی ها با سی شارپ: در ساخت بازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنان به سلطه خود ادامه خواهد داد. سی شارپ با مایکروسافت ادغام می شود و بنابراین مخاطبان زیادی دارد. ویژگی های سی شارپ مانند Automatic Garbage Collection ، رابط ها ، شی گرا و غیره، سی شارپ را به یک زبان محبوب در حال توسعه بازی تبدیل می کند.

سی شارپ چیه؟از کجا اومده؟

سی سارپ یک زبان برنامه نویسی عمومی ، مدرن و شی گرا است که با نام “C sharp” تلفظ می شود . توسط مایکروسافت به رهبری آندرس هژلسبرگ و تیمش در ابتکار .Net ساخته شده و توسط انجمن تولیدکنندگان رایانه اروپا (ECMA) و سازمان استاندارد بین المللی (ISO) تأیید شد. سی شارپ در میان زبانهای زیرساختهای زبان مشترک است و نسخه فعلی سی شارپ نسخه ۸.۰ است. سی شارپ از نظر نحوی بسیار شبیه Java است و برای کاربرانی که از C ، C ++ یا Java آگاهی دارند آسان است.

کمی در مورد .Net Framework
.Net برنامه های چند پلتفرمی هستند و می توان از زبانهایی مانند C ++ ، C# ، Visual Basic ، COBOL و غیره از چارچوب استفاده کرد. این به گونه ای طراحی شده است که زبانهای دیگر می توانند از آن استفاده کنند.

با سی شارپ برای چه دستگاه هایی میتونم برنامه بنویسم؟

با سی شارپ می توانید برای انواع گسترده ای از سیستم عامل ها از اندروید و ویندوز و ios گرفته تا کنسول های بازی برنامه نویسی کنید کافیست تا پایه برنامه نویسی با سی شارپ را یاد بگیرید و از تمرین ها و راهنمایی های هر تمرین استفاده کند تا به برنامه نویسی سی شارپ مسلط شوید.

از جمله موارد برای توسعه به زبان سی شارپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برنامه ها و خدمات بومی Cloud 
  2. برنامه های سرویس گیرنده ویندوز
  3. کتابخانه و اجزای ویندوز
  4. خدمات ویندوز
  5. برنامه های وب
  6. خدمات وب و API وب
  7. برنامه های بومی iOS و Android
  8. خدمات Backend
  9. برنامه ها و خدمات ابر لاجوردی
  10. با استفاده از ابزارهای ML / Data پایگاه داده را باطن کنید
  11. نرم افزار قابلیت همکاری مانند Office ، SharePoint ، SQL Server و غیره.
  12. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
  13. بلاکچین و فناوری دفتر توزیع شده از جمله ارز رمزنگاری شده
  14. دستگاه های اینترنت اشیا ((اینترنت اشیا)
  15. کنسول های بازی و سیستم های بازی
  16. بازی های ویدیویی

چقدر طول میکشه تا برنامه نویس سی شارپ بشم؟

این مسئله که چقدر طول میکشه تا شما برنامه نویس سی شارپ بشین به عوامل خیلی زیادی بستگی داره، و از همه مهم تر از نظر شما یک برنامه نویس سی شارپ چه ویژگی و خصوصیاتی داره ؟؟

بنظر من یه برنامه نویس واقعی و حرفه ای کسیه که بتونه گیلیم خودشو از آب بکشه بیرون و راه حل هر مشکل یا مسئله ای رو بتونه پیدا کنه!!

پیدا کردن راه حل مسائل بزرگ ترین چالش برای برنامه نویس شدنه که یه مقدارش به هوش برنامه نویسی برمیگرده که برای به دست اوردن این هوش برنامه نویسی باید مسیر عصبی اون رو ایجاد بکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب مسیر عصبی ویدیو را مشاهده نمایید:

 

و بخش عظیمی از پیدا کردن راه حل مسائل این روز ها به کمک ابزار های جستجو مثل گوگل و سایت های تخصصی قابل حل هستن پس کافیه شما سرعت عمل خودتون رو بالا ببرین و از اینترنت برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای کمک بگیرید.

به چه تجهیزات و برنامه هایی برای برنامه نویسی احتیاج دارم؟

برای برنامه نویسی به زبان سی شارپ به امکانات خیلی زیادی احتیاج نداری کافیه یک سیستم لپ تاپ یا پی سی داشته باشی که روی اون ویژوال استدیو را نصب کنید و بعد از آن میتوانی خیلی راحت کد نویسی سی شارپ را شروع کنی.

سیستم مورد نیاز برای ویژوال استدیو بستگی به این دارد که کدام نسخه از آن را میخواهید نصب کنید.

برای نصب ویژوال استدیو ۲۰۱۹ به سیستم با مشخصات زیر احتیاج دارید:

به پردازنده ۲.۶ گیگاهرتز یا سریعتر نیاز دارد. چهار هسته ای یا بهتر توصیه می شود

به ۴ گیگابایت رم یا بیشتر نیاز دارد

به ۱۰ گیگابایت فضای دیسک سخت نیاز دارد

اگر سخت افزار ضعیف باشه مشکلی پیش میاد؟

خیر مشکلی در نصب و اجرا پیش نمیاد ، فقط برنامه در زمان اجرا کند عمل می کند.